Abans de la lectura
I el dibuix de la coberta, que us sembla que ens explica?
Llegiu aquesta nota a classe en veu alta i comenteu-la entre tots.
Sembla que ara sabem de què va aquesta història?
Treballem el vocabulari d'aquesta nota.
Què volen dir?
Relaciona cada mot amb la seva definició.
3 anys, xocolata, Llandaff, internats, noruecs, els gremlins, pilot d'aviació |
Que va néixer a la ciutat de...
Que els seus pares eren...
Que el seu pare va morir quan ell tenia només...
Que a partir dels 8 anys va estudiar sempre en...
Que va participar a la Segona Guerra Mundial com a...
Que el seu primer conte duu per títol...
Que una de les coses que li agradava més menjar era...
Aprofundim una mica més en aquest gran personatge?
Visiteu aquesta pàgina i llegiu el
text a classe en veu alta.
Roald Dahl escrivint a casa seva.
Font: http://www.guardian.co.uk
I si en teniu ganes, amb l'ajuda del responsable d'anglès, podeu buscar més informació aquí o aquí. O a la Viquipèdia, i, sobretot, a la seva autobiografia El nen.
Entre tots els companys de classe
podríeu fer un bon resum de la seva vida amb els detalls que més us interessin?
Quan el tingueu enllestit, poseu-hi alguna foto o algun retrat fet per
vosaltres!
Retrat de Dahl per Quentin Blake
Font: http://www.tvscoop.tv/2007/09/roald_dahl_week.html#
«La seva cara autèntica era la cosa més terrible i espantosa que he vist mai. Només de mirar-la ja em posava a tremolar de dalt a baix. Era tan arrugada i arrufada, tan seca i marcida, que semblava com si li haguessin adobat en vinagre. Era una imatge cadavèrica, Temible de veure. Tenia alguna cosa terriblement malvada, alguna cosa corrompuda, putrefacta, podrida. Semblava, del tot literalment que s'estigués descomponent per les vores, i al mig de la cara, al voltant de la boca i les galtes, hi veia la pell tota corrompuda i menjada pels cucs, com sis aquests hi anessin treballant de valent.» p. 65
Realment fa por i fàstic, oi?
Com aconsegueix Dahl encomanar-nos aquesta por?
Sabries fer tu el mateix?
Tria un monstre que més por et faci tu o el que més t'agradi imaginar-te i descriu-lo. Es tracta de fer una bona descripció i d'arribar a fer por als teus companys!plaga, tàctils, tres, ratolí, rosegadors, 500, gat, blanc i negre, mamífers, tot arreu, investigació |
Els ratolins són de l'ordre
dels...
Són animals ...
Molts són criats per ...
Són aparentment inofensius però poden arribar a ser un perill si crien massa. Llavors es converteixen en una...
El seu cor va a
pulsacions per minutViuen en general un màxim de
anysEls bigotis els serveixen d'òrgans...
Els ratolins creixen i es crien a...
Els ratolins tenen parpelles com els humans però hi veuen en...
L'animal que els caça millor és el ...
L'única cosa que terroritza les bruixes és el...
claus, dificil, cabana, taulons, barana, jardí, amic, apartades, setmana, castanyer, bé, teulada, branques, terra |
1. Llegim només el primer capítol.
El ratolí Firmin llegint. Firmin de Sam Savage. Il·lustració de Fernando Krahn
Font: http://librerialapecera.blogspot.com
2. Després reflexionem en silenci sobre el que hem llegit i tot el que hem dit a classe i ho anotem a la nostra llibreta, al bloc de la classe o en un word col·laboratiu si en teniu un a classe.
3. Qui és el narrador d'aquesta història? I quin paper creus que hi farà l'àvia?
«Menjàvem davant del foc, la meva àvia a la seva butaca i jo sobre la taula amb el formatge en un platet.» Les Bruixes, Roald Dahl
© Grup62
© 1983, Il·lustracions de Quentin Blake.