Abans de la lectura

Icona iDevice Estem a punt de començar Les bruixes de Roald Dahl
Les bruixes és un títol molt curt i clar. Creieu que parla realment de bruixes?, de bruixes de veritat?, de màgia?


I el dibuix de la coberta, que us sembla que ens explica?

Icona iDevice Estem a punt de llegir la nota del llibre
Agafem el llibre, fullegem-lo, i què hi trobem d'entrada?: «Una nota sobre les bruixes»

Llegiu aquesta nota a classe en veu alta i comenteu-la entre tots.

Sembla que ara sabem de què va aquesta història?

Treballem el vocabulari d'aquesta nota. Què volen dir?

Relaciona cada mot amb la seva definició.


Icona iDevice 13 de setembre!
Saps què passa el 13 de setembre? No? Segur que saps què passa l'11 de setembre o el 25 de desembre, però has sentit mai a parlar del dia 13?





Què més en saps, d'aquest escriptor? Completa aquestes frases:

3 anys, xocolata, Llandaff, internats, noruecs, els gremlins, pilot d'aviació


Que va néixer a la ciutat de...

Que els seus pares eren...

Que el seu pare va morir quan ell tenia només...

Que a partir dels 8 anys va estudiar sempre en...

Que va participar a la Segona Guerra Mundial com a...

Que el seu primer conte duu per títol...

Que una de les coses que li agradava més menjar era...

  

Icona iDevice Roald Dahl
Sembla que sabíeu més coses de Roald Dahl del que us pensàveu, oi?

Aprofundim una mica més en aquest gran personatge?

Visiteu aquesta pàgina i llegiu el text a classe en veu alta.


Roald Dahl escrivint a casa seva.
Font: http://www.guardian.co.uk

I si en teniu ganes, amb l'ajuda del responsable d'anglès, podeu buscar més informació aquí o aquí. O a la Viquipèdia, i, sobretot, a la seva autobiografia El nen.

Entre tots els companys de classe podríeu fer un bon resum de la seva vida amb els detalls que més us interessin? Quan el tingueu enllestit, poseu-hi alguna foto o algun retrat fet per vosaltres!


Retrat de Dahl per Quentin Blake
Font: http://www.tvscoop.tv/2007/09/roald_dahl_week.html#


Icona iDevice Fora màscara!
Llegim

«La seva cara autèntica era la cosa més terrible i espantosa que he vist mai. Només de mirar-la ja em posava a tremolar de dalt a baix. Era tan arrugada i arrufada, tan seca i marcida, que semblava com si li haguessin adobat en vinagre. Era una imatge cadavèrica, Temible de veure. Tenia alguna cosa terriblement malvada, alguna cosa corrompuda, putrefacta, podrida. Semblava, del tot literalment que s'estigués descomponent per les vores, i al mig de la cara, al voltant de la boca i les galtes, hi veia la pell tota corrompuda i menjada pels cucs, com sis aquests hi anessin treballant de valent.» p. 65

Realment fa por i fàstic, oi?

Com aconsegueix Dahl encomanar-nos aquesta por?

Sabries fer tu el mateix?

Tria un monstre que més por et faci tu o el que més t'agradi imaginar-te i descriu-lo. Es tracta de fer una bona descripció i d'arribar a fer por als teus companys!
Icona iDevice Ratolins
El protagonista de la història ensinistra ratolins. N'has ensinistrat mai, tu, de ratolins? I algun altre animal?

Què en sabem?

plaga, tàctils, tres, ratolí, rosegadors, 500, gat, blanc i negre, mamífers, tot arreu, investigació


Els ratolins són de l'ordre dels...

Són animals ...

Molts són criats per ...

Són aparentment inofensius però poden arribar a ser un perill si crien massa. Llavors es converteixen en una...

El seu cor va a pulsacions per minut

Viuen en general un màxim de anys

Els bigotis els serveixen d'òrgans...

Els ratolins creixen i es crien a...

Els ratolins tenen parpelles com els humans però hi veuen en...

L'animal que els caça millor és el ...

L'única cosa que terroritza les bruixes és el...

  

Icona iDevice Omplim blancs
Podries omplir els espais buits amb les següents paraules?

claus, dificil, cabana, taulons, barana, jardí, amic, apartades, setmana, castanyer, bé, teulada, branques, terra

Al fons del nostre hi havia un enorme, i dalt de tot, entre les , en Timmy (el meu millor ) i jo hi havíem començat a construir una magnífica. Només hi podíem treballar els caps de , però anàvem fent força . Havíem començat amb el , que vam fer col·locant uns amples damunt de dues branques ben i clavant-los amb . En un mes havíem acabat el terra. Després vam construir una de fusta tot al llarg del terra i ja només quedava per fer la . La teulada va ser la part més .

  

Icona iDevice Tastem el llibre
Per fer a casa:

1. Llegim només el primer capítol.


El ratolí Firmin llegint. Firmin de Sam Savage. Il·lustració de Fernando Krahn
Font: http://librerialapecera.blogspot.com

2. Després reflexionem en silenci sobre el que hem llegit i tot el que hem dit a classe i ho anotem a la nostra llibreta, al bloc de la classe o en un word col·laboratiu si en teniu un a classe.

3. Qui és el narrador d'aquesta història? I quin paper creus que hi farà l'àvia?


«Menjàvem davant del foc, la meva àvia a la seva butaca i jo sobre la taula amb el formatge en un platet.» Les Bruixes, Roald Dahl

© Grup62
© 1983, Il·lustracions de Quentin Blake.