25 contes per cultivar en els nens i nenes un caràcter fort, perquè puguin assolir la millor versió d’ells mateixos.
Ni l’amor més gran del món, el d’una mare, el d’un pare, el dels avis, o el del mestre o la mestra més implicats, pot garantir la felicitat d’un infant.
Donaríem qualsevol cosa per donar als nostres nens i nenes la felicitat embolcallada com un regal. Però això no és possible, perquè la felicitat no ens pertany.
Que un nen o una nena siguin feliços depèn de la seva capacitat per conèixer-se ells mateixos, de sacrificar-se per millorar, d’adaptar-se als canvis, d’acceptar els fracassos i buscar alternatives, de tenir paciència i persistir...
Com ha de ser el nen o la nena ideals? No hi ha una resposta única a aquesta pregunta, però sí que podríem acordar una sèrie de qualitats que poden ajudar-los a enfrontar-se a la vida amb garanties.
Aquest llibre conté 25 contes els protagonistes dels quals són un exemple d’alguna d’aquestes qualitats. Perquè la figura de l’heroi, en la literatura, compleix aquesta funció: la de ser un model a imitar. Personatges valents, curiosos, inconformistes, generosos, sincers, tenaços, solidaris... Personatges que serveixen com a inspiració per intentar ser sempre millors que ahir.
Davant del concepte edulcorat de felicitat com a alguna cosa que cau del cel, aquest llibre recorda que la felicitat cal guanyar-se-la. La tendència actual a la sobreprotecció dona com a resultat nens i nenes sense personalitat per enfrontar-se als obstacles que tots trobem a la vida.
Els protagonistes de cada conte mostren una qualitat: audàcia, compromís, curiositat, generositat, honradesa, inconformisme, paciència, responsabilitat… Així fins a 25 qualitats que, segons l'autor, són necessàries per assolir la millor versió d'un mateix, única manera d'aconseguir la felicitat real.
Les il·lustracions són obra de Pep Montserrat, un dels il·lustradors més reconeguts del panorama infantil a l'estat espanyol i en l'àmbit internacional (Premi Internacional d'Il·lustració el 2008). El llibre entra pels ulls.