Camilla Läckberg va publicar el 2003 la seva primera novel·la, La princesa de gel, ambientada a Fjällbacka, el petit poble costaner on va néixer. Gràcies al gran èxit que va tenir, va abandonar la carrera d’economista i es va convertir en l’escriptora de novel·les de misteri que sempre havia volgut ser. Des de llavors, la seva trajectòria ha estat imparable: ha venut més de quaranta milions d’exemplars i els seus llibres es publiquen a més de seixanta països.
A més de la celebrada sèrie Els Crims de Fjällbacka, que de moment consta de dotze lliuraments, també és autora de Dones que no perdonen (2020) i Veritat o repte (2023). El 2025 va publicar Somnis de bronze, que tancava la trilogia protagonitzada pel seu icònic personatge Faye, que va iniciar amb La gàbia d’or i va continuar amb Ales de plata. A quatre mans amb el reconegut mentalista i expert en llenguatge corporal Henrik Fexeus, ha signat la trilogia formada per El mentalista (2022), La secta (2023) i El miratge (2024), que es va convertir en un fenomen editorial internacional de gran èxit tant de crítica com de públic.
Al llarg de la seva carrera, ha estat reconeguda, entre altres, amb el premi Dona de l’Any a Suècia, el premi Folket i l’SKTF a Millor Autora de l’Any, el Gran Premi de Literatura Policíaca de França i el People’s Literature.