Els millors llibres per gaudir de la Setmana del Llibre en Català 2026

Imagen articulo: Els millors llibres per gaudir de la Setmana del Llibre en Català 2026

Del 18 al 27 de setembre, el Passeig de Lluís Companys torna a convertir-se en l'epicentre de la represa literària. Arriba la 44a edició de la Setmana del Llibre en Català, la fira de referència per descobrir les grans apostes editorials de la temporada. Passejar entre les casetes i no perdre’s davant de tantíssimes novetats pot ser un bon repte. Per això, us proposem aquesta tria amb 20 llibres imprescindibles d'enguany: una selecció per encertar i esprémer al màxim la visita.

 

20 llibres recomanats per la Setmana del Llibre en Català

Els orfes

Per encetar la llista, destaquem la nova aposta de Carmen Mola, el cèlebre pseudònim rere el qual escriuen Jorge Díaz, Agustín Martínez i Antonio Mercero. Després de tancar recentment la saga de l'Elena Blanco i consolidats des de fa anys pel Premi Planeta 2021, el trio torna al thriller autoconclusiu. En la línia de L'infern, aquesta novel·la negra garanteix dosis d'intriga, ritme i girs inesperats.

Hi ha ferides que no es tanquen. I és d’on neixen els monstres.

HI HA FERIDES QUE NO ES TANQUEN. I ÉS D’ON NEIXEN ELS MONSTRES.

A Belfast, tres nens van créixer en un orfenat on la por era llei, i la violència, l’única manera de sobreviure. Aquell infern els va convertir en germans i en alguna cosa molt més perillosa.

Anys després, els anomenen els Orfes. Són amos d’un imperi criminal que va des d’Irlanda fins a la Costa del Sol. A Marbella han après que el poder no s’hereta: s’arrenca.

Però allà hi ha una altra família que també sap quin és el preu del poder: els Pastor, units per silencis i ferides impossibles de tancar. I per sobre de tots, movent els fils des de les ombres, hi ha la Germana Mei, la dona davant la qual fins i tot les màfies abaixen el cap.

La humanitat en crisi

Avalat per la gran acollida de La Supraconsciència existeix, el cirurgià i conegut divulgador a les xarxes aterra de nou a les llibreries. Aquest cop, Sans Segarra posa el focus en el buit existencial d'una societat hiperconnectada. Ho fa amb un assaig que ens convida a aturar-nos i replantejar la manera com vivim.

La Humanitat en crisi

La Supraconsciència és l'oportunitat per al canvi

DE L’AUTOR DEL BEST-SELLER LA SUPRACONSCIÈNCIA EXISTEIX Una reflexió sobre què significa i quins reptes comporta ser humà avui

Una invitació a replantejar-nos la vida que portem.

Per què, quan aparentment ho tenim tot, ens sentim tan buits? Què ens porta a la soledat precisamenten un món hiperconnectat? Què passa quan creixem sense valors espirituals? Per què el suïcidi és la principal causa de mort entre els joves?

Vivim més anys que mai, però cada vegada més persones —especialment joves— troben que la vida no té sentit. L’ansietat, el buit emocional, la solitud i la desesperança s’han convertit en símptomes d’una societat que, malgrat el progrés, s’ha desconnectat del que és essencial: el seu jo espiritual. Partint de la seva experiència com a cirurgià, confrontat durant dècades amb el patiment, la malaltia i la mort, el doctor Sans Segarra reflexiona sobre les causes d’aquesta crisi silenciosa. Un llibre que analitza l’impacte del materialisme, l’ego i la desconnexió emocional en la nostra vida quotidiana i que planteja una via de transformació basada en el redescobriment de la nostra veritable naturalesa.

La ploramorts

Després d'explorar altres camins amb títols tan sonats com La gàbia d'or o la trilogia del Mentalista, l'autora sueca recompensa els seus lectors més fidels. Läckberg recupera l'icònic univers de Fjällbacka, la sèrie estrella que la va catapultar a la fama, per demostrar per què continua sent una veu indiscutible de la novel·la negra europea.

TORNA ERICA FALCK TORNA LA SÈRIE ESTRELLA DE CAMILLA LÄCKBERG: FJÄLLBACKA

Fa trenta anys, la Sofie, l’Ellen i la Magdalena eren amigues inseparables. Tres adolescents amb un futur que semblava prometre’ls una felicitat sense fissures. Fins que una nit terrible la Sofie va desaparèixer sense deixar rastre i res va tornar a ser igual a Fjällbacka.

Ara, després d’una troballa inesperada sobre el cas, en Patrik Hedström i els seus companys de la comissaria de Tanumshede en reprenen la investigació mentre la seva dona, l’escriptora Erica Falck, no pot resistir-se a indagar pel seu compte. Sense gairebé cap pista on agafar-se, potser l’Aino, l’anciana ploramorts, dotada de l’inquietant do de comunicar-se amb les ànimes dels que ja no hi són, és l’única capaç de portar llum a les preguntes del passat que continuen projectant la seva ombra sobre el present.

Perquè hi ha algú disposat a tot perquè la veritat es mantingui enterrada per sempre.

EL MAL NO MOR MAI

«Camilla Läckberg continua sent la reina de la novel·la de misteri». Expressen

«L’autora signa un magnífic nou lliurament de la sèrie, amb un final que farà història». Bohusläningen

«L’estrella del rock de la novel·la negra». EFE

«L’autora sap dosificar la informació fins al moment oportú amb un bon maneig de la intriga». Llegir.cat

«Läckberg demostra un instint increïblement agut per desentranyar els secrets familiars més foscos sota la superfície d’una comunitat aparentment idíl·lica i tranquil·la». The Washington Post

«L’autora teixeix magistralment múltiples línies argumentals i passats traumàtics, mantenint un ritme de suspens elèctric fins a una resolució totalment satisfactòria». Publishers Weekly

«Camilla Läckberg ha aconseguit el que pocs autors de nordic noir aconsegueixen: que el lector s’interessi tant pel menú del sopar o l’embaràs de l’Erica Falck com per la identitat de l’assassí». Le Monde

El preu de néixer

Continuem amb un d'aquells llibres que arriben a la fira trepitjant fort. Després de la guardonada Les cendres a la piscina, a El preu de néixer la mallorquina Laura Gost s'endinsa en les complexitats dels dilemes ètics. Un boom internacional ja traduït a set idiomes i amb adaptació audiovisual a la vista.

El nou èxit internacional de la literatura catalana. Traduccions a l'anglès, francès, castellà, neerlandès, grec, turc i italià. Drets audiovisuals adquirits.

A la societat d’El preu de néixer, cap infant pot venir al món si una altra persona no accepta morir en lloc seu. Aquest acte de substitució, conegut com el relleu, es gestiona mitjançant contractes, llistes d’espera i protocols administratius. La vida continua, però el cost personal és devastador. Per a qui no té familiars disposats a morir ni la possibilitat d’accedir al mercat negre, tenir un fill pot ajornar-se indefinidament. Mentrestant, l’Estat imposa avortaments obligatoris a tots els embarassos que no compten amb un relleu garantit.

Al centre d’aquest paisatge inquietant, seguim na Lisa i en Rai en el seu intent de tenir un fill. El desig de ser pares deixa de ser una decisió purament personal per convertir-se en una negociació amb la mort. A mig camí entre el thriller moral i el drama íntim, Laura Gost signa la seva novel·la més ambiciosa i pertorbadora.

Buidar la casa

Care Santos torna a treure profit de la seva destresa en explicar els vincles més íntims. L'autora mataronina signa una nova proposta que transita amb cura pel terreny de la memòria i el pes de la quotidianitat. Repeteix la fórmula després d’èxits com Mitja vida (Premi Nadal de Novel·la 2017) o l’aclamat L’amor que passa.

Un relat emotiu i universal sobre l’absència, la memòria i el llegat que deixen les coses petites.

A Buidar la casa, Care Santos construeix un relat que és alhora dietari íntim, celebració dels objectes quotidians i exploració d’un dol que no parla només de la pèrdua, sinó també de l’amor, dels vincles que ens conformen i de la petjada que deixen en nosaltres.

Quan la protagonista s’enfronta a la tasca inevitable de buidar la casa que un dia va ser llar, cada objecte —una manteguera de vidre, unes ulleres, un interruptor— es converteix en una porta oberta als records, a les paraules no dites i a una relació que continua viva en la memòria.

Un llibre emotiu i universal sobre l’absència i el llegat silenciós de les coses petites.

«La clau fa un so característic quan gira dins del pany: clec. Un clec que vol dir: ets dins. Aquest és el teu lloc. Aquell on vas arribar en néixer. On vas créixer. D’on vas marxar per necessitat, per supervivència. Diverses vegades. Tot i que ara et sembla que, malgrat tots els intents, mai no n’has marxat del tot. Potser no ho faràs mai».

El gat del jardiner

Després de conquerir milers de lectors amb Els ulls de Mona, l'historiador francès Thomas Schlesser presenta una nova proposta que barreja ficció i art, però canviant els pinzells pel vers en una història en la qual la poesia actua com a autèntica redempció.

Després del gran èxit d'Els ulls de Mona, Thomas Schlesser torna amb una novel·la d'iniciació a la poesia.

Una tempesta terrible ha assolat l’interior de la Provença i en Louis, jardiner de rara sensibilitat, s’enfonsa en un sofriment mut. Aleshores coneix una dona extraordinària. La Thalie, la seva entusiasta i fantasiosa nova veïna, professora de literatura acabada de jubilar, li proposa un pacte. En Louis l’ajudarà a arreglar les oliveres i els baladres de la seva propietat devastada per la tempesta, mentre que ella l’iniciarà en el poder insòlit de la poesia. De Safo a Baudelaire, passant per Dickinson, Rilke, Verdaguer o Eliot, El gat del jardiner ens submergeix en la capacitat de la poesia per expressar allò més humà, i és un cant a l’amistat i a la vida.

Com ja va fer amb Els ulls de Mona, Thomas Schlesser uneix amb naturalitat ficció i cultura. Novel·la completament amarada de poesia, amb més de dues-centes citacions i vuitanta poetes de tots els temps, hem volgut que El gat del jardiner també fos una celebració de la poesia en català: utilitzant les traduccions ja existents dels poemes citats, i també traduccions de Marc Rovira fetes per a l’ocasió. Un autèntic homenatge a la tradició poètica i de traducció en català.

Recomanacions de la Setmana del Llibre en Català per als joves

Cerqueu històries amb girs inesperats i personatges amb qui és fàcil connectar? La selecció per a lectors joves arriba amb molta força. Thrillers intensos, novel·les romàntiques i apostes de metateatre formen aquest recull pensat per guanyar-se l'interès de qualsevol adolescent.

 

On és la Marta?

Si es tracta d'atrapar fins i tot els joves més reticents, capbussar-se en aquest thriller juvenil és una aposta segura. Cesc Cornet trasllada el seu instint per a la novel·la negra als passadissos de l'institut. La seva lectura vertiginosa resultarà ideal per atrapar un públic que no perdona ni un minut d'avorriment.

Un thriller addictiu sobre la història d'un grup d'amics a on res és el que sembla.

La Marta ha desaparegut, i els seus amics de l’institut comencen a rebre missatges amenaçadors: si no expliquen el seu secret més vergonyós, la Marta ho pagarà car. El misteri sembla que estigui connectat amb la mort de la Júlia, que es va ofegar accidentalment un any abans. Qui és l’autor del xantatge i per què ha segrestat la Marta? I sobretot, què va passar exactament amb la Júlia?

Hi ha secrets que maten. 

***

- Cesc Cornet (Anglès, 1979) és mestre i escriptor de novel·la negra.

- El thriller és un gènere amb molta força en la franja juvenil, tendència que pot veure’s reflectida en fenòmens editorials com el de Natasha Preston o en l’àmbit audiovisual, com en la sèrie One of us is lying.

- Tant On és la Marta? com la segona part de la història, On és la Júlia?, són una barreja encertada entre el trhiller clàssic (víctima, policia, mitjans de comunicació sensacionalistes, secrets, testimonis, etc.) i les relacions personals (sentimentals, sexuals, fòbies, embolics monetaris, xocs culturals, etc.).

- El ritme vertiginós de la trama farà que els lectors no puguin aixecar la vista del llibre fins arribar a l’última pàgina.

Fins a tocar el cel

Canviem de registre per endinsar-nos en una comèdia romàntica ben nostrada. Andrea Rovira debuta com a autora aprofitant la intensitat de la rivalitat castellera per parlar d'inseguretats i de la necessitat d'encaixar. Amb un ritme fresc i molt d'humor, l’escriptora demostra que la tensió d'una nit de Festa Major a Valls dona per a molt.

Una nit de festes populars a Valls, en Quim, un jove casteller, es retroba de manera inesperada amb la seva ex. Aquest fet remou el seu passat i la promesa que es va fer de superar la ruptura. Tot i això, intenta distreure’s amb el seus amics, la Mar i en Pau, abans de l’exhibició castellera de l’endemà, on debutarà com a casteller. Paral·lelament, la Nora, una noia de Vilafranca, arriba a la mateixa festa amb les seves amigues. Allà coneixerà a en Quim, amb qui connecta immediatament.

 Malgrat els nervis i les inseguretats, tots dos es deixen anar i acaben compartint una nit de tendresa i passió, convençuts que no es tornaran a veure. No s’imaginen, però, que cadascú pertany a colles castelleres rivals i que s’hauran de veure les cares a l’exhibició de l’endemà. El que podia ser el començament d’una història d’amor es veurà truncat per una rivalitat eterna.

***

Una comèdia romàntica que mostra la rivalitat entre les colles castelleres.

Una història tendra, amb ritme narratiu àgil i addictiva.

Uns personatges molt humans que mostren i reflexionen sobre la voluntat i la necessitat d’encaixar, la superació dels traumes del passat, l’amor i l’amistat.

L’autora és una nova veu potent en la literatura romàntica juvenil.

La hipòtesi de l’amor

I seguint amb la comèdia romàntica, per fi aterra en català aquesta revelació internacional. La neurocientífica Ali Hazelwood aprofita l'experiència pròpia per situar la ficció als laboratoris universitaris, reivindicant amb enginy el paper femení a la ciència. L'asfixiant món acadèmic es converteix en l'escenari idoni per a una trama fresca i divertida.

Enamora't amb les novel·les d'Ali Hazelwood, ara en català!

Per demostrar a la seva millor amiga que ha superat una ruptura, a l’Olive Smith, doctoranda de tercer any, no se li acut res millor que fer un petó al primer home amb qui es creua. Com a bona científica que és (o almenys això espera), necessita demostrar-ho, i aquesta acció li sembla la prova irrefutable.

Fins que obre els ulls (literalment) i s’adona que l’home en qüestió és l’Adam Carlsen, el professor estrella del laboratori i un autèntic cretí. A l’Olive se li trenquen tots els esquemes quan el tirà dels laboratoris de Stanford accedeix a fingir ser la seva parella. Però abans que aquest experiment entri en combustió, l’Olive s’adonarà que l’única cosa més complicada que establir una hipòtesi relativa a l’amor és posar els seus sentiments sota el microscopi.

L’última nit dels déus

I si us interessen les propostes escèniques i trencadores, cal fer lloc a aquesta peça de metateatre. Marc Artigau publica el text de l’obra que va triomfar al Teatre Lliure i que va convertir l'Olimp en un reflex esmolat de la nostra societat. Déus egòlatres, batalles de rap i ironia per capgirar els clàssics sense miraments.

L’última nit dels déus ens convida a assistir al banquet de noces de Zeus i Hera, una celebració que fa gairebé tres-cents anys que dura, i que es converteix en l’inici d’una mirada actual i crítica cap a la nostra societat a partir de la mitologia grega.

Amb una posada en escena dinàmica i contemporània, i a través d’escenes fragmentades i jocs teatrals, els déus es mostren profundament humans —egòlatres, vulnerables, contradictoris— i es converteixen en el reflex de les relacions de poder, els conflictes amorosos i les tensions familiars que també defineixen la nostra societat. Una proposta fresca, irònica i actual que revisa els grans mites grecs amb energia i sentit crític.

 Nou guió teatral de Marc Artigau.

Una representació actual i divertida de la mitologia grega.

Heartstopper

L'esperadíssim comiat d'una de les obres més influents de la literatura juvenil recent ja és aquí. Amb la sisena i última entrega, Alice Oseman tanca definitivament l'emblemàtica saga gràfica que s'ha consagrat com un referent LGTBIQ+. Un èxit majúscul que, impulsat també per la popular adaptació a Netflix, ha marcat tota una generació de lectors.

Heartstopper 6. Entrellaçats

L'esperat final del fenomen de Netflix

Tothom sap que en Nick i en Charlie estan destinats a estar junts. Però en Charlie està molt ocupat preparant-se per ser el delegat del curs. I mentre en Nick ho deixa tot a punt per marxar cap a la universitat, no pot evitar preguntar-se com serà tot... sense en Charlie.

No et perdis l’última entrega de la història d’amor d’en Nick i en Charlie.

Si un dia tu i jo 

La periodista i creadora de contingut Carla Clavera fa el salt al paper amb una primera novel·la que captura les contradiccions i l'ansietat vital de la generació Z. O és que algú pot presumir de tenir la vida resolta als vint-i-cinc? El llibre funciona com un retrat sincer d'aquells que busquen la identitat quan tot trontolla.

La Matilda té vint-i-cinc anys i viu atrapada en un caos interior. Té un desamor que pesa, el del Guillem, que sempre ha estat allà, però potser mai prou. És realment amor el que sent o només la por d’estar sola? Des de Cadaqués fins a Barcelona, la seva vida es desplega en un relat ple de sensibilitat i contradiccions. Una vida marcada per una absència constant, una àvia que s’esvaeix a poc a poc i una feina per la qual no sap si val la pena lluitar.

Amb una veu tendra i profundament honesta, la Matilda ens convida a mirar dins seu i ens guia en un viatge emocional i generacional: aquell en què, sense brúixola, busquem qui som.

 Una novel·la que parla del que costa deixar anar i del que esperem recuperar.

Llibres recomanats per als més petits

Començar a estimar la lectura des de ben petits demana històries amb màgia, humor, imatges suggeridores i on ells també puguin participar. Tot seguit, teniu un ventall de còmics dinàmics, relats rimats i novel·les gràfiques per als més menuts i els primers lectors.

Anna Kadabra 18. El lladre de varetes

El prolífic tàndem format per Pedro Mañas i David Sierra continua del tot imparable amb la divuitena entrega d'aquesta col·lecció infantil. El seu secret rau a oferir la fórmula perfecta per als qui comencen a llegir sols, fusionant capítols breus i un atractiu disseny il·lustrat. L'eina definitiva per consolidar l'hàbit lector!

L'Anna Kadabra està esperant una visita molt especial. Es tracta de la seva àvia Àgata, que l'ha cuidat des que era un bebè. Per desgràcia, les regles del club li prohibeixen compartir amb ella el secret de la seva màgia. Esclar que, quan es queden soles, descobreix que també l'àvia amaga els seus propis secrets...

i un problema enorme!

***

Descobreix el món de l'Anna Kadabra i el seu màgic Club de la Lluna Plena, la col·lecció best-seller per a primers lectors. 

Els ingredients de la pòcima màgica d'aquesta sèrie són: 

  • L'amistat, la màgia, l'humor i l'empoderament femení. 
  • Un tàndem d'autors màgic, Pedro Mañas i David Sierra, autors de Marcus Pocus, una altra col·lecció d'èxit. 
  • Capítols breus, trames senzilles…, plenes d'il·lustracions! 
  • Una colla d'amics amb qui els lectors es podran sentir identificats. 
  • Aventures autoconclusives, que es poden llegir de manera independent. 

 

Si t'agrada la màgia..., t'encantarà Anna Kadabra! 

Temes:

  • Primers lectors 
  • Llibres familiars 
  • Llibres il·lustrats infantils 
  • Relats d'acció i aventures 
  • Bruixes, mags i bruixots 

Magic Animals 12. La gruta del temps

Susanna Isern, tota una referent de la literatura infantil, uneix forces novament amb el popular il·lustrador Carles Dalmau. Aquesta dotzena entrega revalida una estratègia estructural impecable que alterna la narrativa convencional amb fragments de còmic i lletra grossa.

Si existeix un lloc on tot és possible és la vall de Blim. El que prometia ser un matí tranquil de pícnic per a l'Abi, l'Èric, la Cloe, la Yuna i el Nico, acaba convertint-se en una aventura juràssica: han topat amb una cria de dinosaure... i no ve sola! La gruta del Temps s'ha activat i l'única manera d'aturar els plans del malvat mag Otto és viatjar a l'era prehistòrica. Aconseguiran els Magic Animals tancar el portal abans que sigui massa tard?

*

Una col·lecció per a primers lectors, amb capítols breus, lletra grossa i llenguatge adaptat al nivell lector.

Una sèrie de llibres ideal per aprendre a llegir, amb una part narrativa i una part de còmic, i perfecta per passar hores de diversió i entreteniment.

Il·lustracions en color i amb pàgines en format còmic que faciliten la lectura i la comprensió del lector, creades per Carles Dalmau, un jove il·lustrador que s'ha fet un lloc destacat en el món de la il·lustració, el còmic i el manga. Té més de 700.000 seguidors a les xarxes.

Una col·lecció plena de màgia, poders, animals, nens i nenes i misteris, recomanada per a nens i nenes de 6 a 8 anys. Perfecta per a lectors d'Anna Kadabra i Marcus Pocus.

El caos de la Beca 1. El primer dia de la meva nova vida

Una altra de les propostes per als més joves que no us podeu perdre és l'estrena d'aquesta col·lecció de Raquel Díaz Reguera. Dissenyada per acompanyar-los en la preadolescència i la transició cap a l'institut, destaca per un format visualment atractiu, ple de llistes i il·lustracions. Una lectura que aborda amb tendresa els reptes de fer-se gran.

Soc la Beca. Tinc dotze anys i la meva vida... és un autèntic caos. La meva mare viu a

Tres mil quilòmetres, la meva millor amiga està raríssima i he de començar l’institut sense conèixer ningú. Genial, oi?

Aquest any ve carregat de canvis. Però entre llistes mentals, drames i atacs de vergonya també hi ha música, un garatge que comença a semblar un refugi, tres noies amb qui comparteixo cada vegada més coses i un noi que, tot i que no ho vull reconèixer, em fa somriure més del compte.

Serà aquest any un desastre anunciat?

O potser, i només potser, el principi d’alguna cosa increïble?

***

 Una novel·la plena d’humor, amistat i descobriment. Ideal per a adolescents que busquen riure (i reconèixer-se) enmig del caos.

No et perdis la noval col·lecció de ficció contemporània El caos de la Beca. Una història fresca, divertida i molt real sobre el començament de l’institut, com sobreviure als canvis i descobrir qui ets. Ficció middle grade per a lectores a partir de 9 anys, plena d’humor, amistat, emocions i el caos autèntic que només es viu quan es comença una etapa nova.

 

Boni vs. Mico 8. En porc i ànima

Jamie Smart, l'aclamat guanyador dels British Book Awards, publica la vuitena entrega d'aquest supervendes britànic. Amb un àgil format de minihistorietes, la sèrie triomfa gràcies als gags físics i escatològics, a l'estil de Tom i Jerry o El Correcamins i el Coiot.

Portada Boni vs. Mico 8. En porc i ànima

Al bosc  hi ha un gran enrenou! En Nil ha desaparegut sense deixar ni rastre, i ningú té ni idea de què li pot haver passat. Tot i que l’aparició d’una figura amb una gran barba blanca i asseguda sobre un núvol blanc pot tenir-hi alguna cosa a veure... Aconseguiran en Boni i companyia resoldre aquest misteri? No et perdis aquesta aventura divina!

Riures assegurats en aquesta esbojarrada i aclamada sèrie de còmics!

Vuitena entrega de la col·lecció infantil més esbojarrada que ha encapçalat la llista de vendes del Regne Unit, per a NENS I NENES A PARTIR DE 7 ANYS!

 Prepara't per riure't del perill!

«Jamie Smart és un geni dels còmics». Philip Reeve

«Un dels millors còmics infantils de tots els temps». Starburst

«Perfecte per a fans de L’Home Gos». Jamie Littler

Little Dragons 7. La màgia de l’arc de Sant Martí

L'escriptora i psicòloga Susanna Isern, amb més d'un milió d'exemplars venuts, fa doblet a la nostra selecció. Juntament amb Melisa Maceiras, consolida una saga on l'imaginari fantàstic serveix de vehicle per a l’educació emocional. A través de capítols breus, l'obra destaca per com treballa subtilment l'autoestima, la valentia i el treball en equip.

Els bolets màgics han desaparegut del rebost secret del castell... i aquesta vegada no ha sigut culpa dels Little Dragons! La professora Oti s'endinsa al bosc per reposar-les, però passen els dies i no retorna. La Wanda, la Zoa i en Kumo seguiran les petjades de l'Oti entre pistes enganyoses i criatures sorprenents. Aviat els tres amics descobriran que al bosc no tot és el que sembla... I si trobar els bolets màgics no fos tan important com ajudar qui més ho necessita?

Una història plena de fantasia, màgia i valentia, ideal per a primers lectors. 

Osset Siset. Un dia a l’escola

Aquest volum de cartró, farcit de textos rimats i mecanismes adaptats a mans petites, esdevé un aliat infal·lible per anticipar les rutines del dia a dia. Al cap i a la fi, no hi ha cap infant que es cansi de fer girar i lliscar totes les peces. Ho signa el multipremiat il·lustrador britànic Benji Davies, que continua ampliant així el vast univers d'aquest personatge.

Portada Osset Siset. Un dia a l'escola

Un llibre perfecte per preparar la canalla per la tornada a l'escola!

Un llibre perfecte per preparar la canalla per la tornada a l'escola!

Avui l’Osset Siset va a l’escola. Vols acompanyar-lo?

Cinc mecanismes aptes per a petites grapes, una història rimada i moltíssim a veure, assenyalar i comentar en aquesta col·lecció de contes interactius que té com a protagonista a l’Osset Siset.

Les pàgines d’aquest llibre mostren algunes de les activitats que fan les criatures quan van a l’escola: jugar al pati, pintar, escoltar un conte, disfressar-se… Els serà molt fàcil veure’s reflectits durant el dia a dia de l’Osset Siset i preparar-se per anar a l’escola com ell.

Aquest llibre ET NECESSITA! Al girar, lliscar, aixecar i moure els mecanismes, les mans petites participen en la història. Aquest alt nivell d’interacció fomenta l’interès dels infants en els llibres, una peça clau per apassionar-los per la lectura.

A més, amb les il·lustracions del multi premiat Benji Davies, que son adorables i molt detallades, els permetrà fer molts comentaris sobre el que està passant dins de la història.

Títols de la col·lecció Osset Siset:

  • El gran llibre de l’Osset Siset
  • Osset Siset. Llibre i peluix
  • Osset Siset. Juga i construeix
  • Osset Siset. El meu primer llibre de memòria. Animals
  • Osset Siset. El meu primer llibre de memòria. Vehicles
  • Osset Siset. El meu primer llibre de memòria. Nadal
  • Osset Siset. El meu primer llibre d’adhesius. Animals
  • Osset Siset. El meu primer llibre d’adhesius. Vehicles
  • Osset Siset. El meu primer llibre d’adhesius. Aventures
  • Osset Siset. El meu primer llibre d’adhesius. Bon Nadal!
  • Osset Siset. Segueix-me!  La granja
  • Osset Siset. Segueix-me! El zoo
  • Osset Siset. Segueix-me! L’espai
  • Osset Siset. Segueix-me! L’obra
  • Osset Siset. Anem al veterinari
  • Osset Siset. Parc d’atraccions
  • Osset Siset. Avui toca pizza!
  • Osset Siset. Juguem al futbol
  • Osset Siset. Pugem al tren!
  • Osset Siset. Anem amb avió!
  • Osset Siset. Un dia al castell
  • Osset Siset. Anem a construir!
  • Osset Siset. La gran carrera
  • Osset Siset. Mans a l’obra!
  • Osset Siset. Emergència al volant
  • Osset Siset. Anem de viatge
  • Osset Siset. La casa encantada
  • Osset Siset. Missió espacial!
  • Osset Siset. Anem al zoo!
  • Osset Siset. Aventura pirata
  • Osset Siset. Bombers al rescat!
  • Osset Siset. Un dia a la granja
  • Osset Siset. Anem a jugar!
  • Osset Siset. Aventura submarina
  • Osset Siset. Safari de dinosaures
  • Osset Siset. Un dia a la neu
  • Osset Siset. Bon Nadal!
  • Osset Siset. Un dia a l'escola
  • Osset Siset. Anem amb vaixell!
  • Osset Siset. Un dia al jardí
  • Osset Siset. Anem d'acampada!

Descobreix Els crims de Fjällbacka, de Camilla Läckberg

I per als lectors que busquen emocions fortes a la fira, feu un cop d’ull a aquests volums: la seva petjada com a referència indiscutible del nordic noir no té rival. Amb una saga aclaparadora, la reina de la novel·la negra sueca ha captivat lectors arreu del món combinant la intriga criminal amb la quotidianitat més domèstica. Algú resistirà la temptació de capbussar-se en els seus misteris?

Reviu la màgia de Harry Potter amb l’edició completa de la saga

La tria no podia acabar de cap altra manera. El fenomen incontestable de J.K. Rowling torna a les llibreries amb aquest nou estoig que reuneix els set volums. És una edició recent i molt cuidada, amb el disseny renovat de l'il·lustrador Jonny Duddle. Una autèntica joia visual, ideal per tenir tota la col·lecció ben ordenada a la prestatgeria.

Totes les aventures de Harry Potter, ara reunides en un fantàstic estoig.

Inclou els 7 llibres de la saga.

Ara pots aconseguir la saga de Harry Potter sencera en un magnífic estoig. Conté els set títols de la saga més màgica de tots els temps: Harry Potter i la pedra filosofal, Harry Potter i la cambra secreta, Harry Potter i el pres d'Azkaban, Harry Potter i el calze de foc, Harry Potter i l'orde del Fènix, Harry Potter i el misteri del príncep i Harry Potter i les relíquies de la mort. Amb un atractiu disseny a càrrec de l’il·lustrador Jonny Duddle, aquest estoig és una proposta ideal tant per als amants de Harry Potter com per arribar a nous lectors.

1. Harry Potter i la pedra filosofal:

En Harry Potter no en sap res, de Hogwarts, quan les cartes comencen a arribar al número quatre del carrer Privet. Sobre un pergamí groguenc, porten l’adreça escrita amb tinta verda i un segell lila, i els tiets horribles d’en Harry ràpidament les hi amaguen. Llavors, el dia que en Harry fa onze anys, un gegant amb ulls d’escarabat anomenat Rubeus Hagrid es presenta amb una notícia que li canviarà la vida: Harry Potter és un bruixot i el conviden a estudiar a l’Escola de Màgia i Bruixeria de Hogwarts. Una aventura extraordinària està a punt de començar!

2. Harry Potter i la cambra secreta:

Durant l'estiu, en Harry Potter ha passat el pitjor aniversari possible i ha rebut les advertències funestes d’un elf domèstic anomenat Dobby. A més, gràcies al rescat d’en Ron Weasley amb un cotxe volador, en Harry ha pogut escapar dels Dursley i tornar a l’Escola de Màgia i Bruixeria de Hogwarts per fer el segon curs.  Allí sent unes veus horribles que ningú més no percep i llavors comencen els atacs. Alguns estudiants han sigut petrificats. Sembla que les prediccions sinistres d’en Dobby es compleixen.

­­­­­­­­3. Harry Potter i el pres d’Azkaban:

El Nitrèpid Bus irromp davant d’en Harry Potter amb una frenada ensordidora. Aquest soroll marca l’inici d’un altre curs extraordinari a Hogwarts. Sembla que el fugitiu Sirius Black, assassí en massa i seguidor d’en Voldemort, persegueix en Harry Potter. A la primera classe de Futurologia, la professora Trelawney veu un presagi de mort observant el fons de la tassa d’en Harry. Però potser els demèntors que ronden pels voltants de l’escola i els seus petons que xuclen l’ànima de la gent són encara més esfereïdors...

4. Harry Potter i el calze de foc:

El Torneig dels Tres Bruixots se celebrarà a Hogwarts. Només els bruixots que tenen més de disset anys podran participar-hi. Però això no impedeix a en Harry somniar que guanyarà la competició. El dia de Halloween, quan el calze de foc selecciona els candidats, en Harry es queda glaçat en saber que el seu nom està entre els que la copa màgica ha escollit. S’enfrontarà a desafiaments mortífers, dracs i bruixots perillosos, però amb l’ajuda dels seus millors amics, en Ron i l’Hermione, potser es capaç de sortir-ne viu!

5. Harry Potter i l’orde del Fènix:

L’època tenebrosa ha arribat a Hogwarts. Després de l’atac dels demèntors al seu cosí Dudley, en Harry Potter sap que res podrà impedir que en Voldemort el trobi. Són molts els que neguen el seu retorn, però en Harry no està sol: un orde secret es reuneix a la plaça Grimmauld per defensar-se de les forces del mal. En Harry ha de deixar que el professor Snape li ensenyi a protegir-se dels violents malsons d’en Voldemort a la seva ment, però aquests cada dia són més forts i en Harry s’està quedant sense temps...

6. Harry Potter i el misteri del príncep:

Una nit d’estiu, quan Dumbledore arriba al carrer Privet per recollir en Harry Potter, té la mà de la vareta ennegrida i clivellada, però no revela el perquè. Tota mena de secrets i de sospites es comencen a estendre pel món dels mags i Hogwarts ja no és un lloc segur. En Harry està convençut que és en Malfoy qui deixa la marca de les forces del mal: hi ha un cavaller de la mort entre ells. En Harry necessitarà poders màgics i amics vertaders mentre explora els secrets més foscos d’en Voldemort, i Dumbledore el prepara per afrontar el seu destí…

7. Harry Potter i les relíquies de la mort:

Mentre puja al sidecar de la moto d’en Hagrid i s’enlaira cap al cel, sortint del carrer Privet per última vegada, en Harry Potter sap que Lord Voldemort i els cavallers de la mort no són gaire lluny. L’encanteri protector que fins ara havia mantingut en Harry fora de perill s’ha trencat, però ell no pot seguir amagant-se. Conscient de tot el que hi ha en joc, en Harry haurà de trobar i destruir els horricreus restants per aturar el Senyor de les Forces del Mal. Comença la batalla final: en Harry ha de plantar cara i enfrontar-se al seu enemic...

Altres continguts que et poden interessar

Comentaris i valoracions sobre l'article: Els millors llibres per gaudir de la Setmana del Llibre en Català 2026

Actualment no hi ha comentaris per a aquest article, sigues el primer a comentar