Una veu nova que retrata amb costumisme sarcàstic la Barcelona més moderna d'avui
Restaurants d'alta cuina, vins exlusius, roba de disseny, viatges fora de temporada, una bona feina, un gimnàs wellness, un discurs políticament correcte, una parella intel·ligent i atractiva... Tant la Mireia com el seu germà bessó Carles ho tenen tot. Ella viu en un pis magnífic a Barcelona i ell en una casa a Londres. Pertanyen a una generació privilegiada. Però l'estiu que la Mireia i el Carles passen junts a Barcelona amb la seva mare, alguna cosa comença a grinyolar sorollosament. Com una atracció de fira que es tomba. Una jove estudiant anglesa i un cambrer caribeny faran aparició a les seves vides i posaran en entredit aquella pretesa felicitat perfecta.Montse Banegas -que va sorprendre els lectors amb Una dona incòmoda- ha escrit una novel·la hilarant i brillant, que fa un retrat d'una certa Barcelona i d'uns personatges cansats d'explicar-se sempre les mateixes mentides.
Mireia i Carles. Ella, amb vestits curts, escots paraula d’honor i sandàlies de taló altíssim. Sopant amb l’elit de Barcelona, mantenint converses vàcues amb els seus amics; plena de formalismes, hipocresies i prohibicions. Casada amb el marit perfecte, atractiu, atent i seriós. Ell, a la humida i melancòlica Londres, amb una feina estable i exigent mentalment, impartint classes a la universitat. Aparentment feliç amb la vida acomodada que porta, amb una agenda atapeïda entre “brunchs” i conferències.
Mireia i Carles. Germans bessons que comparteixen massa paral·lelismes. En haver mort el seu pare, i amb una mare entregada a una pròpia metamorfosi social, en Carles marxà a Londres, on conegué a la seva dona, la Lauren. Mireia es va quedar a la capital catalana, amb una bona feina i una vida aparentment privilegiada al costat del seu marit, en Jordi. Qui no desitjaria aquesta vida? Però tot són aparences. Darrera la façana de perfecció i correcció, ambdós germans oculten secrets que, en donar-se a saber entre les altes esferes en què es mouen, suposarien la seva destrucció.
(...)