Grup62
Rústica amb solapes
Triar format
Format únic
Veure opcions de compra

Les ciutats creatives

Editorial: Pòrtic Edicions
Col·lecció: P.VISIONS
Nombre de pàgines: 440

Sinopsi de Les ciutats creatives:

Una nova unitat econòmica (la megaregió), com el veritable indicador de l?economia mundia
En les dues darreres dècades del segle XX, les grans ciutats han deixat de ser-ho: ara són megaregions que interconnecten diferents nuclis urbans creant xarxes i dinàmiques econòmiques pròpies. Segons Richard Florida, autor de prestigi i èxit als Estats Units, la fluïdesa de relacions entre aquests centres determina la solidesa de les economies. Dit d'una altra manera: la megaregió és, ara, la unitat econòmica que funciona com a indicador de l'economia mundial, per sobre dels estats.L'autor proposa les variables que cal tenir en compte a l'hora de classificar les megaregions: d'entrada, el volum de producció i l'especialització sectorial; però també característiques de tipus social com el preu de l'habitatge, la seguretat, els amics, l'accés a la cultura i factors més intangibles com la bellesa estètica de l'indret o la personalitat de les ciutats. Tot plegat converteix l'indret on vivim en una tria crucial per trobar la felicitat, ja que hi ha megaregions indicades per a parelles heterosexuals, gais, solters i, segons l'etapa de la vida que es viu i el pressupost amb què es compta.En una classificació sense precedents, Florida situa l'eix Barcelona-Lió, ramificat fins a València i Marsella, com l'onzena megaregió mundial, just darrere de les grans megalòpolis. És l'única que supera les fronteres estatals. 
Rústica amb solapes
Triar format
Format únic
Veure opcions de compra

Sobre l'autor de Les ciutats creatives

Richard Florida
Richard Florida (Newark, 1957) és un dels intel·lectuals més destacats del món. La revista Esquire va qualificar-lo com un dels pensadors econòmics més brillants del moment. Col·labora com a columnista habitual al Toronte Globe and Mail, i és autor de The Rise of the Creative Class, un gran èxit de vendes als Estats Units. A més, és el director del Martin Prosperity Institute i professor de Negocis i Creativitat de l'Escola Rotman d'empres... Llegir-ne més
Informa't de les nostres novetats de novel·la contemporània
Apunta't i t'informarem de les nostres novetats més destacades
Carregant...

Fitxa tècnica

Data de publicació: 01/03/2009 | Idioma: Català | ISBN: 978-84-9809-066-6 | Codi: 10025132 | Format: 14 x 21,5 cm. | Presentació: Rústica amb solapes | Col·lecció: P.VISIONS

Totes les opinions de Les ciutats creatives

Deixar un comentari
  • La teva valoració
Perquè la valoració sigui visible necessitem que accedeixis al teu compte Accedir