Portada Drets fràgils

Drets fràgils

Autobiografia d'una generació de dones

Sinopsi de Drets fràgils

Autobiografia d’una generació de dones. Ni un pas enrere: la revolució feminista continua.

Amb aquest assaig divulgatiu, Gemma Lienas continua donant veu a un feminisme que no vol quedar eclipsat. Des de la mirada d’una nena que va néixer a començament de la dècada dels cinquanta, que va ser dona jove durant la transició i primers anys de la democràcia, i gran a l’època dels atacs...

Fitxa Tècnica

Temàtiques
Publicació4 novembre 2020
Sentit lecturaOccidental
Col·leccióLlibres a l'Abast
PresentacióRústica amb solapes
Format13.5 x 21.5 cm
EditorialEdicions 62
ISBN978-84-297-7888-5
Pàgines184
Codi0010265176

Sobre l'autor de Drets fràgils

Gemma Lienas

 

Gemma Lienas (Barcelona, 1951) és escriptora i conferenciant.

Ha estat membre del lobby de Dones de Catalunya, membre fundadora de Dones en Xarxa, membre del Consell de participació del Memorial Democràtic de Catalunya (2009-2010) i membre fundadora de Feministes de Catalunya.

Té més de 80 títols publicats (www.gemmalienas.com).

Per a adults, les novel·les: Vol Nocturn (Premi Andròmina de narrativa 1987), Anoche soñé contigo (2001), El final del joc (Premi de les lletres catalanes Ramon Llull 2003), Atrapada al mirall (2007), Un tresor amagat (2016) i El fil invisible (2018, Premi BBVA Sant Joan). Contes com El gust del cafè (premi Recull de Blanes 1987) i Elvis (2016). Reculls d’articles com Rebels, ni putes ni submises (2005) i Pornografia i vestits de núvia (2007), l’assaig de divulgació Vull ser puta (2006 ).

També ha escrit per a públic juvenil i infantil. Entre molts d’altres:  El diari lila de la Carlota (Premi Unesco per la tolerància 2003), El rastre brillant del cargol (2014), La venjança dels panteres negres (Premi Fundació Bancaixa de Narrativa Juvenil 2015) i El llibre de les emocions (2017).

L’any 2008 va rebre pel conjunt de la seva obra el Premi “Participando creamos espacios de Igualdad” en la categoria de Arte y Cultura, atorgat pel Consejo de las Mujeres del Municipio de Madrid.

Al 2010 va rebre, pel seu paper a la literatura catalana de finals del segle vint i inicis del vint-i-u i per la seva lluita feminista, la medalla Francesc Macià al Treball de la Generalitat de Catalunya.

La seva obra ha estat traduïda a l'alemany, brasiler, eslovac, francès, gallec, italià, portuguès, serbocroat, basc, xinès i grec.

En el passat va ser diputada al parlament de Catalunya (onzena legislatura, 2015-2017), directora d’edicions a diverses editorials (1982-1998), professora en dos postgraus a la Universitat de Barcelona (1989-2002), professora de llengua i literatura a batxillerat 1979-1982) i professora en una escola per a nens i nens amb necessitats educatives especials (1972- 1978).

I ha col·laborat amb diferents mitjans de comunicació: en premsa escrita (El Punt Diari, El Periódico, El País), ràdio (Catalunya Ràdio, Catalunya Cultura, Com Ràdio, Ràdio 4, La Ser) i TV (8TV).

Retrato de  Gemma Lienas

Opinions

Comentaris i valoracions sobre Drets fràgils

Encara no hi ha comentaris ni valoracions per a aquest llibre. Sigues el primer a valorar aquest llibre.

Contingut Extra

Sala de premsa de Drets fràgils