Grup62
Rústica amb solapes
Triar format
Format únic
Comprovar disponibilitat

Pulsió de mort

Jed Rubenfeld

Editorial: Edicions 62
Col·lecció: El Balancí
Traductor: Albert Torrescasana Flotats
Nombre de pàgines: 576

Sinopsi de Pulsió de mort:

«Pulsió de mort és un magnífic tapís d?intriga, corrupció, doble joc i doble moral a gran escala. De lectura obligada.» The Times
Nova York, setembre de 1920: les fàbriques tanquen, les famílies perden la casa i la llei seca impera. Els carrers de Manhattan bullen de ressentiment i de crispació. I Wall Street, el cor financer del món, explota a causa d'un atemptat terrorista destructiu i mortífer. Aviat el veterà de guerra Stratham Younger, l'inspector de policia Jimmy Littlemore i l'atractiva científica Colette Rousseau decideixen investigar les pistes. Empesos per les peces inconnexes del trencaclosques, emprenen un viatge emocionant que els du des de París fins a Praga, des del terrat del gratacel més alt del món fi ns a les cambres cuirassades del soterrani de l'edifici del Tresor, des de la Viena de Sigmund Freud fi ns a les sales del Congrés a Washington. Amb el devastador atac a Wall Street com a teló de fons -un cas verídic que encara no s'ha resolt-, Jed Rubenfeld combina amb una perícia excepcional la realitat i la ficció, els assassinats i la passió, el suspens i l'aventura en una novel·la que aborda les profunditats més recòndites dels nostres instints més salvatges.
Rústica amb solapes
Triar format
Format únic
Comprovar disponibilitat

Fitxa tècnica

Data de publicació: 16/02/2012 | Idioma: Català | ISBN: 978-84-297-6915-9 | Codi: 387325 | Format: 15 x 23 cm. | Presentació: Rústica amb solapes | Col·lecció: El Balancí | Traductor: Albert Torrescasana Flotats

Blog

Pulsió de mort: com fer un bestseller... i com llegir-lo

La primera vegada que vaig sentir a parlar del que entenem per llibre supervendes va ser un estiu de començaments dels anys 90, sense res més a fer que rellegir el suplement cultural del diumenge. Encara no s’havia traduït el terme “bestseller”, però el seu significat ja anava més enllà d’una simple definició basada en la quantitat d’exemplars venuts; aquest tipus de llibre s’estava convertint en un gènere literari a part, amb unes característiques pròpies: una extensió considerable (per veure’ls millor a l’aparador), uns personatges poc definits (per identificar-t’hi millor) i una narració extremadament fàcil de seguir (per enganxar-t’hi millor).

Per això, quan tinc a les mans l’última novel·la de Jed Rubenfeld, Pulsió de mort, i llegeixo a la solapa que el seu anterior llibre, La interpretació del crim, “ha estat un bestseller internacional”, això no em porta a cap prejudici positiu… però em nego a tenir-ne cap de negatiu.

Perquè què significa ser un llibre molt venut? Mirem els dos llibres més venuts de la història: la Bíblia i el Llibre vermell de Mao. No podrien ser més diferents ni pertànyer a móns més diferents, i en canvi aquí els trobem junts, units per una circumstància ben aliena a ells mateixos i al que representen individualment… —de fet, si estiguessin en un una comèdia romàntica, al final aquests dos llibres s’enamorarien l’un de l’altre i es casarien…—. Bromes apart, per trobar un llibre de qualitat destacable per la crítica, curiosament ja hem de baixar dels 50 milions d’exemplars venuts.

Compleix Pulsió de mort les característiques del típic supervendes o forma part de l’heterogeni grup de llibres “de qualitat i molt venuts”? Només hi ha una manera d’esbrinar-ho: llegint-lo.

El primer que veig és que, en efecte, l’extensió és considerable però que no costa de llegir; els protagonistes són realistes però es troben en unes circumstàncies extraordinàries a les quals s’enfronten amb una seguretat i una fortalesa igualment extraordinàries; la narració és tan trepidant que no dóna temps a adonar-te que és impossible…

Us proposo un experiment per demostrar això últim: comenceu a llegir l’escena on els tres protagonistes dinen a base de hot-dogs i xucrut i no deixeu de llegir fins que els personatges es posin a fer cafè al dia següent, 140 pàgines més tard —no feu cap pausa per anar al lavabo, si llegiu atentament comprovareu que els protagonistes, ocupats amb l’atemptat a Wall Street de 1920 i el segrest del germà d’un d’ells, tampoc han tingut ocasió d’anar-hi— i aleshores, com ells, poseu-vos a fer cafè. Ho sé: les vostres bufetes explotaran si no ho ha fet ja el vostre cervell. He de dir que de totes les aventures del llibre —que inclou viatges llampec de Nova York a Washington, Viena, Praga i París, trames de conspiració per a robatoris milionaris i guerres internacionals, i tot això afrontat amb una valentia suprema— el que més m’ha impressionat dels personatges ha estat la seva gran continència.

En conclusió, Pulsió de mort és, en efecte, el típic supervendes ja que en compleix els típics trets negatius. Però és més que això: Jed Rubenfeld, durant tota la novel·la, a més d’enganxar al típic lector de bestseller, també regala uns profunds coneixements de psicoanàlisi i de literatura shakespeariana que farien envermellir John Grisham (un altre autor de bestsellers especialista en dret), convertint-se així en un cas ben especial: un escriptor que sap què és el que ven, que sap com fer-ho amb correcció, i fins i tot amb un estil propi que no està gens malament.

Això, Nosaltres, no és gens típic!

Totes les opinions de Pulsió de mort

Deixar un comentari
  • La teva valoració
Perquè la valoració sigui visible necessitem que accedeixis al teu compte Accedir